Ο
Υπουργός Οικονομικών κ. Χάρης Γεωργιάδης και ο Υπουργός Συγκοινωνιών
και Έργων κ. Μάριος Δημητριάδης προέβησαν σήμερα το απόγευμα σε δηλώσεις
προς τα ΜΜΕ, στο Υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με τις εξελίξεις στο
θέμα των Κυπριακών Αερογραμμών.
Παρατίθεται πιο κάτω η αρχική δήλωση του Υπουργού Οικονομικών κ. Χάρη Γεωργιάδη:
«Όπως ήταν από πολλούς αναμενόμενο, κρατικές
ενισχύσεις ύψους δεκάδων εκατομμυρίων, 66 εκ. ευρώ για την ακρίβεια,
προς τις Κυπριακές Αερογραμμές έχουν κριθεί ως παράνομες και πρέπει
αμέσως να ανακτηθούν. Εκείνες οι αποφάσεις του 2012 έδωσαν προσωρινή
παράταση ζωής στην εταιρεία αλλά κατέστησαν οριστική και αναπόφευκτη την
κατάρρευσή της. Απέτρεψαν επίσης την όποια προοπτική προσέλκυσης
επενδυτή, μιας και ο ίδιος θα ήταν υπόλογος για την επιστροφή αυτών των
παράνομων ενισχύσεων.
Όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποδεικνύει στην
απόφασή της, σχέδιο κρατικής ενίσχυσης των Κυπριακών Αερογραμμών είχε
εγκριθεί το 2007, με βασικό και αυτονόητο όρο ότι αυτή δεν θα
επαναλαμβανόταν. Όχι μόνο επαναλήφθηκαν οι ενισχύσεις σε σύντομο χρονικό
διάστημα και σε μεγαλύτερη έκταση, αλλά δόθηκαν χωρίς να εξασφαλιστεί
έγκριση, με τον πιο εξόφθαλμα παράνομο τρόπο.
Η παρούσα Κυβέρνηση τερμάτισε τις κρατικές
ενισχύσεις, στήριξε το Διοικητικό Συμβούλιο σε κάθε κίνηση εξυγίανσης
και κατεβλήθη από κοινού προσπάθεια εκ των υστέρων έγκρισης των κρατικών
ενισχύσεων που είχαν δοθεί. Εργοδοτήθηκαν εξειδικευμένοι νομικοί οίκοι
από το εξωτερικό, οι οποίοι χειρίστηκαν την υπόθεση χωρίς όμως
πιθανότητες επιτυχίας. Οι λεπτομέρειες της έντονης προσπάθειας
αναφέρονται στην απόφαση.
Εξαντλήθηκε, επίσης, κάθε προσπάθεια
ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, μέσω προσέλκυσης επενδυτή, αλλά κάτω από
το βάρος των παράνομων ενισχύσεων ούτε αυτή η προοπτική είχε βεβαίως
πιθανότητες επιτυχίας. Δυστυχώς, αντί της έγκαιρης ιδιωτικοποίησης όταν
υπήρχε ακόμη περιθώριο, κάποιοι επέλεξαν τη δογματική άρνηση και την οδό
των παράνομων κρατικών ενισχύσεων.
Με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η
εταιρεία παύει να θεωρείται δρώσα οικονομική μονάδα και θα απολέσει
αμέσως την άδεια λειτουργίας της. Δεν θα είναι δηλαδή σε θέση να
πραγματοποιεί πτητικό πρόγραμμα και τίθεται, συνεπώς, σε κίνηση η
διαδικασία ορισμού εκκαθαριστή.
Άμεση προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι ο
περιορισμός στο μέγιστο δυνατό βαθμό της ταλαιπωρίας των επιβατών. Η
συνήθης πρακτική, σε ανάλογες περιπτώσεις, της εγκατάλειψης επιβατών δεν
θα επαναληφθεί. Το κράτος θα καλύψει πλήρως το κόστος εναλλακτικών
διευθετήσεων για όλους τους επιβάτες που έχουν εκδώσει εισιτήριο με τις
Κυπριακές Αερογραμμές. Σχετική ανακοίνωση με λεπτομέρειες και στοιχεία
επικοινωνίας έχει ήδη κυκλοφορήσει.
Το σχετικό κόστος δεν αναμένεται να υπερβεί
σημαντικά το ποσό που η Κυβέρνηση θα πλήρωνε ως αποζημίωση προς τις
Κυπριακές Αερογραμμές για το 2015, όπως και κάθε χρόνο, για την αδυναμία
πραγματοποίησης υπερπτήσεων πάνω από τον τουρκικό εναέριο χώρο.
Προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι επίσης η
πλήρης διασφάλιση των εργαζομένων. Οι τελευταίοι εργαζόμενοι της
εταιρείας συμπεριφέρθηκαν κατά τη διάρκεια της δύσκολης αυτής περιόδου
με επαγγελματισμό και αξιοπρέπεια. Οι εργαζόμενοι θα λάβουν το σύνολο
των μισθών που δικαιούνται. Θα λάβουν επίσης όλα όσα δικαιούνται από το
Ταμείο Προνοίας της εταιρείας. Αυτό περιλαμβάνει και την κάλυψη του
τεράστιου ελλείμματος στο Ταμείο Προνοίας που και αυτό είχε δημιουργηθεί
τα προηγούμενα χρόνια. Κορυφαία επίσης προτεραιότητα της Κυβέρνησης
είναι η διασφάλιση της αεροπορικής συνδεσιμότητας της χώρας και μέσα σε
αυτό το πλαίσιο και η διερεύνηση της πιθανότητας λειτουργίας νέας
εταιρείας που να φέρει το εμπορικό όνομα και σήμα των Κυπριακών
Αερογραμμών». |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου